Peremajaan kulit dan badan. Petua praktikal untuk meremajakan kulit wajah dan seluruh badan

Semua orang mahu mengekalkan masa muda mereka selama mungkin. Itulah sebabnya para jurusolek di seluruh dunia bekerja setiap hari untuk mengembangkan cara baru untuk meremajakan kulit, menghilangkan kedutan, menghilangkan jeragat, noda dan tanda-tanda penuaan yang lain. Setiap hari muncul kosmetik baru dan seluruh syarikat yang dirancang untuk membantu seseorang bukan sahaja kelihatan lebih baik, tetapi juga merasa beberapa tahun lebih muda.

Semua orang mahu mengekalkan masa muda mereka selama mungkin. Itulah sebabnya para jurusolek di seluruh dunia bekerja setiap hari untuk mengembangkan cara baru untuk meremajakan kulit, menghilangkan kedutan, menghilangkan jeragat, noda dan tanda-tanda penuaan yang lain. Kosmetik baru dan seluruh syarikat muncul setiap hari yang dirancang untuk membantu menjadikan seseorang bukan sahaja kelihatan lebih baik, tetapi juga merasa 5, 10 atau bahkan 20 tahun lebih muda. Masalahnya, bagaimanapun, ada di antara mereka yang kurang bertujuan untuk meremajakan seseorang daripada mereka bertujuan menghasilkan wang dari pelanggan yang mudah tertipu. Oleh itu, tanpa ragu-ragu, mereka boleh menambahkan pewarna dan bahan tambahan kimia pada krim, losyen dan sediaan lain yang boleh membahayakan kesihatan manusia.

Kosmetik yang sangat baik adalah produk buatan sendiri tanpa menggunakan bahan semula jadi. Atas sebab ini, House of Knowledge menawarkan pelbagai resipi dengan agen anti-penuaan yang terbukti dengan baik.

Topeng untuk menegangkan dan meremajakan kulit

Resipi untuk topeng untuk keremajaan kulit

Komponen topeng:

  1. Susu penaik yang ditapai - 0. 5 cawan.
  2. Garam meja kasar - 2 sudu besar. l.
  3. Sauerkraut - 100 g.

Untuk menjadikan kulit lebih kencang, campurkan susu penaik yang ditapai (0. 5 sudu besar) dan garam meja (2 sudu besar). Kacau terus sehingga garam larut sepenuhnya. Kemudian jisim yang dihasilkan mesti disapu ke kulit dengan gerakan kuat yang pekeliling. Tidak perlu menyimpan topeng di wajah anda. Gunakan air suam terlebih dahulu dan kemudian air sejuk untuk bilas.

Apabila topeng dibasuh dari muka, sapukan sauerkraut di atasnya (1 lapisan). Biarkan di wajah anda selama 10-20 minit, kemudian basuh dengan air (sejuk).

Air madu untuk peremajaan kulit (anti-kedut)

Bahan untuk air madu:

  1. madu - 1 sudu besar. l.
  2. Air suam rebus - 1 sudu besar.

Untuk meremajakan kulit, menjadikannya lebih lembut dan mengurangkan kedutan, cairkan 1 sudu air dalam 1 gelas air suam rebus. l. Sayang. Basuh wajah anda dengan air ini setiap malam pada waktu malam (7-10 minit. Gunakan pelapik kapas atau kapas) dan kemudian bilas dengan air bersih (hangat). Semakin awal anda mula melakukan prosedur malam seperti itu dengan air madu, semakin cepat kulit anda kembali segar (akan menjadi halus dan lembut) dan kedutan akan hilang.

Mencerahkan bintik-bintik dan bintik-bintik

Penghapusan bintik-bintik usia

cara meremajakan kulit anda di rumah

Jurusolek mengesyorkan membuang bintik-bintik usia dengan hidrogen peroksida. Ini memerlukan 1 sudu besar. l. Hidrogen peroksida (5%), campurkan dengan 2 sudu kecil. Kanji dari kentang. Anda perlu menggunakan jisim yang dihasilkan dengan sangat berhati-hati dan hanya di tempat. Selepas itu, matahari tidak lagi dapat keluar.

Cara lain untuk menghilangkan bintik-bintik usia pada kulit, yang disyorkan oleh pakar kecantikan, adalah lebih selamat. Untuk melakukan ini, anda perlu minum minuman yang diperbuat daripada akar calamus. Ia disediakan seperti berikut: 1 sudu besar. l. akar cincang, anda perlu mencurahkan 1 sudu besar. air mendidih. Biarkan calamus mendidih selama 10 minit, kemudian tapis dan minum 1 sudu besar. l. 3 kali sehari.

Apa sahaja kaedah yang anda pilih, kedua-duanya harus membantu meremajakan kulit anda dengan menghilangkan bintik-bintik usia.

Buang (ringan) bintik-bintik

Cara terbaik untuk menghilangkan jeragat adalah dengan memakai topeng wortel. Topeng wortel inilah yang dapat menyembunyikan jeragat sambil mengekalkan warna kulit.

Untuk topeng, gosokkan lobak merah bersaiz sederhana.

Kemudian masukkan krim (1 sudu besar) dan simpan selama 15-20 minit. sapukan pada wajah (kulit jeragat).

Kemudian basuh dengan air (suam) dan bilas kulit dengan air mineral tidak berkarbonat. Sekiranya anda mengelap wajah anda dengan teh hitam, atau lebih tepatnya daun teh, setiap pagi, anda akan mendapat kesan tan yang sangat baik, selamat dan sangat cantik.

Produk peremajaan

Topeng muka roti rai

topeng muka yang menyegarkan

Jurusolek menganggap topeng pada roti rai sebagai produk mewah untuk peremajaan wajah. Rendam roti rai dalam air suam untuk menyiapkannya. Kemudian selama 20-30 minit. letakkan di wajah anda. Setelah menanggalkan topeng, bilas wajah anda dengan air suam dan pelincirkan kulit dengan krim (pelembap).

Topeng muka lidah buaya

Anda boleh mengelakkan suntikan dengan menggunakan jus aloe secara berkala. Untuk membuat topeng ini, potong daun lidah buaya yang keras dan tebal dan simpan di dalam peti sejuk selama 2 hingga 7 hari. Kemudian putar mereka melalui penggiling daging dan putar dengan kain tipis, perah jusnya dari mereka, yang kemudian dicairkan dengan air (50/50). Setiap hari, lap wajah anda dengan jisim yang dihasilkan, dan kemudian bilas dengan air. Dengan jus aloe, anda dapat mengurangkan kedutan yang ada. Sekiranya topeng ini digunakan secara berkala setiap 3-4 hari pada masa akan datang, kedutan baru tidak akan muncul.

Penyembuhan keajaiban untuk peremajaan badan

Tahukah anda bahawa meremajakan seluruh badan selama 10 tahun sangat mungkin? Ya anda boleh, percayalah. Yang diperlukan hanyalah mengupas dan mengisar 10 lemon dan 10 ulas bawang putih dalam penggiling daging. Kemudian masukkan madu (1L) di sana dan campurkan semua bahan sehingga sebati. Masukkan jisim yang dihasilkan ke dalam balang, tutup penutup dan hantar ke tempat yang gelap dan sejuk selama 7 hari. Untuk peremajaan, ambil ubat ini selama 1 sudu teh dengan mengunyahnya dengan teliti. 2 kali sehari.

Ubat-ubatan rakyat untuk keremajaan kulit

Dalam masa yang singkat setelah anda mula mengambil ubat mujarab ini, anda akan merasakan lonjakan tenaga dan ringan tambahan di seluruh badan anda. Pada masa yang sama, kulit mula licin dan mata penuh dengan daya hidup. Semasa menggunakan ubat ini untuk pertama kalinya, disarankan untuk mempersiapkan seperempat atau setengah norma yang dijelaskan di atas. Ini adalah kaedah yang baik untuk memastikan anda bersedia mengikuti keseluruhan kursus kerana alat ini mempunyai rasa istimewa. Walaupun semua orang tahu bahawa kecantikan memerlukan pengorbanan (dalam kes kita, rasanya).

Teh untuk peremajaan

Satu lagi ubat yang akan membantu anda kekal muda dan cantik dalam jangka masa yang lama (walaupun pada usia 80 tahun) adalah teh thyme. Yang perlu anda lakukan ialah minum secawan teh thyme dengan madu (1 sudu teh) setiap hari.